Het ‘Hit & Miss’ concept voor Albelli’s kerstcampagne raakt de kern van een kerstervaring die velen van ons zullen herkennen. Het gevoel een cadeau te krijgen dat je al hebt (‘Oma, weer dezelfde trui?!’) of een cadeau dat helemaal niet meer bij je past (‘Ik ben geen baby meer!’). Een universele ervaring die centraal staat in deze campagne.
Het idee om tijdens de feestdagen de nadruk te leggen op persoonlijke cadeaus past bij Albelli! In een tijd waarin cadeaus uitzoeken best lastig kan zijn, of juist weer te simpel door altijd sokken te geven, geven we met dit concept de mogelijkheid om zinvolle cadeaus te geven en te krijgen. Het herinnert ons eraan dat het vooral ook om de gedachte en aandacht gaat die in het cadeau wordt geïnvesteerd.
Qua omvang is de campagne uitgebreid naar acht verschillende landen en in maar liefst zes talen uitgezonden op zowel tv als de diverse online kanalen. Samen met Albelli hebben we veel aandacht besteed aan het waarborgen van de culturele en taalkundige relevantie in elk land. Wij begrijpen de complexiteit van internationale campagnes en hebben bewezen werkwijzen ontwikkeld om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Een ander opvallend aspect van de campagne is de omgang met sociale media. Door tijdens de shoot de juiste beeldverhouding te gebruiken die aansluit bij elk kanaal, trekken we niet alleen de aandacht, maar behouden we deze ook in elke fase van de funnel. Door deze keuzes vooraf te hebben gemaakt zijn alle verschillende video’s van consistente kwaliteit op ieder platform.
Samenvattend verhoogt deze kerstcampagne niet alleen de kenmerkende sfeer tijdens de feestdagen, maar hopen we ook een verandering teweeg te brengen. De manier waarop we naar kerstcadeaus kijken herinnert ons eraan dat een persoonlijk cadeau het grootste geschenk van allemaal is.